Általános, személyes felhasználás esetében a gépjárművek napi futásteljesítménye nem haladja, meg a napi 50 - 100 kilométert, míg egy munkaeszközként használt gépjármű esetében ez a szám akár 500 - 1000 kilométert is jelenthet. Így a karbantartás szükségessége igen szélsőségesen eltérő lehet.
Javaslatunk alapján az alábbi beavatkozásokat és ellenőrzéseket, évente két alkalommal - akár a szezonális átállításokkal, (téli-nyári gumiabroncsok cseréje) egy időben érdemes elvégeztetni.
Sokkal kedvezőbb, ha nem a kötelező műszaki vizsgáztatás alkalmával szembesül a tulajdonos a felhalmozódó, elhanyagoltságból következő magas javítási költséggel.
- fékberendezés
- kormányberendezés
- lengéscsillapítók
- futóműalkatrészek
- kipufogóelemek
- kerék- és toronycsapágyak
- gumiabroncsok
- bowdenek és huzalok
- feszítő és vezető görgők (vezérmű-, lapos- és ékszíjjak)
- jelző- és világító berendezések
- hűtő- fűtő rendszer
- izzító- és gyújtógyertyák
- műszerfali hibajelzések ellenörzése
- karosszéria általános állapota
- ablaktörlő - mosóberendezés
Jelenleg 2 évenként szükséges a műszaki vizsgáztatás mind a személygépjárművek, mind a kishaszon gépjárművek esetében.
A karbantartási kötelezettségek három csoportra bonthatóak
1. Szavatossági idő lejáratához vagy elavuláshoz köthető komponensek: vegyipari származású öregedő folyadékok, alkatrészek melyek cseréjére akkor is szükség van,ha a gépkocsi igen kevés kilométert tesz meg több év alatt.
- motorolaj: 2 év
- fékfolyadék: 2 - 4 év között gyártók szerint eltérő
- gumiféktömlők: 10 év
- hűtőfolyadék: 4 - 5 év
- kormány szervó olaj: 4 - 5 év
- kaucsuk alapú fogazott szíjak, hajtószíjak: 5 - 10 év között gyártók szerint eltérő.
- Akkumulátor: 4 - 6 év
- Gumiabroncsok: 6 - 10 év tárolási körülményektől, éghajlattól függően
- Légzsákok, pirotechnikai övfeszítők: 10 - 15 év között gyártók szerint eltérő.
- Klímagáz: 8 - 10 év
2. Megtett kilométertől függő, ciklikusan cserére szoruló alkatrészek:
kenőolaj, hajtóműolajak, szűrők, görgők,hajtó szíjak, szíjfeszítők, vízszivattyú.
3. Elhasználódás és kopási sebesség függő, (Konstrukció és gyártás technológia szerint változó) de a jármű élettartama alatt többször elhasználódó alkatrészek:
fékbetétek, féktárcsák, dobfékpofák, fékdobok, lengéscsillapítók, gömbfejek, féltengely csuklók, csapágyak, szilentek, kipufogó alkatrészek, katalizátor, gumiabroncsok, tengelykapcsoló.