1

Bodó Fékcenter

Műszaki vizsga

Műszaki vizsgáztatás - Műszaki vizsga feltételei

Letölthető PDF műszaki vizsgáztatáshoz - meghatalmazás jogi személy

Letölthető PDF műszaki vizsgáztatáshoz - meghatalmazás magán személy

Letölthető PDF - Díjtáblázat

L3e (motorkerékpár) műszaki vizsgára történő bejelentése esetén, kérem hívjon minket telefonon minden esetben!

Igény esetén - M1 (személygépkocsi kategória) az előzetes állapotfelmérést 6.500 Ft -os áron végzi a BODÓ FÉKCENTER, online időpontfoglalás esetén, 5.710 Ft -os áron.


A további kategóriák díjszabásairól M1G (személygépkocsi összkerékhajtással), N1 (kistehergépkocsi), N1G (kistehergépkocsi összkerékhajtással), O1 (könnyű pótkocsi - utánfutó), O2 (nehéz pótkocsi), L3e (motorkerékpár) érdeklődjön Kollégáinknál személyesen vagy telefonon.

Kérjük, minden esetben körültekintően járjon el - a kötelező műszaki vizsgáztatás felé közeledve - és kalkuláljon a valós lehetőségekkel – nem csak a 15 év feletti járművek esetében, de azoknál mindenképpen. Ez is alapfeltétele lehet a megfelelő időben elvégezhető, sikeres műszaki vizsgának.

Az elvégzendő munkafolyamtok többrétűek lehetnek, javítási folyamatsor részét képezik – karosszéria, alvázvédelem, fényezés, motor és annak járulékos munkafolyamatai.

Az ilyen és ehhez hasonló munkafolyamatok, nem minden esetben végezhetőke párhuzamosan – időigényesek -, így ezek időtartamával és a szerelők kapacitásával is egyeztetni kell.

Éljen Ön is a leg költséghatékonyabb lehetőséggel - előzetes állapotfelméréssel elkerülheti, hogy esetleg sikertelen legyen a műszaki vizsga.


Igény esetén az előzetes állapotfelmérést 6.500 Ft -os áron végzi a BODÓ FÉKCENTER
Online időpontfoglalás esetén 5.710 Ft -os áron.

 

 
MŰSZAKI VIZSGÁT MEGELŐZŐ ÁTVIZSGÁLÁSOK

(szabadon választható tételek):

 

MŰSZERES KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI VIZSGÁLAT: 2.500 Ft

ELEMEI:

Lengéscsillapító és fékpadi vizsgálat (kiértékeléssel).

Gépjárműazonosítók vizsgálata, alváz és motorszám ellenőrzés
 

KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI ÁTVIZSGÁLÁS A KAROSSZÉRIÁN: 2.000 Ft

ELEMEI:

világítóberendezés teszt, ablaktörlő-mosó berendezés teszt, tükrök üvegek vizsgálata, kötelező kiegészítők vizsgálata például: biztonsági öv, fejtámla, ajtó zsanérok, határolók, zárak működése, műszerfali hibajelzők, visszajelzők előírt működésének vizsgálata.
 

JÁRMŰÁTVIZSGÁLÁS AKNÁBÓL: 2.000 Ft

ELEMEI:

Felfüggesztés, kormányzás, fékberendezés, kipufogórendszer, karosszéria korrózió vizsgálat,

vizsgálat mozgatópadon, folyadékszivárgás ellenőrzés.

 

KÖRNYEZETVÉDELMI MÉRÉS: 2.000 Ft

 

A MŰSZAKI VIZSGA KÖVETELMÉNYÉNEK TELJESKÖRŰ VIZSGÁLATA (MÁSHOL TÖRTÉNŐ MŰSZAKI VIZSGÁZTATÁS ESETÉN): 8.500 Ft
Pl: TAXIS szolgáltatók, gépjármű vezető oktatók, műszaki vizsgával egybekötött honosítási eljáráshoz.

(Szolgáltatást végző gépjármű esetén megfelelőség igazolással)

A BODÓ FÉKCENTERNÉL VÉGZETT HATÓSÁGI MŰSZAKI VIZSGÁVAL KOMBINÁLT TELJESKÖRŰ ÁTVIZSGÁLÁS KEDVEZMÉNYESEN (online regisztrációt követő bejelentkezés esetén): 5.710 Ft

A BODÓ FÉKCENTERNÉL VÉGZETT HATÓSÁGI MŰSZAKI VIZSGÁVAL KOMBINÁLT TELJESKÖRŰ ÁTVIZSGÁLÁS (helyszíni vagy telefonos bejelentkezés esetén): 6.500 Ft

 
Miért is ajánljuk mindezeket Önöknek:

Minden, amit használunk, elhasználódhat, így ez az autónkra is igaz, mitöbb ez esetben a biztonságunk védelme miatt sem lehet mindez másodlagos szempont, amikor a műszaki karbantartásról kell gondoskodni.

A kötelező műszaki vizsgáztatások között eltelő két éves periódusok alatt is használjuk a gépjárművet, így az elhasználódás illetve meghibásodás ezen időszakok alatt is bármikor bekövetkezhet. Tapasztalatból tudhatjuk már, hogy vannak ad-hoc megjelenő hibák, amelyeket nem feltétlenül jelez egyértelműen a gépjármű, de mégis abba a kategóriába tartoznak, amelyek a kötelező műszaki vizsga követelményrendszere alapján, meghiúsíthatja annak sikerességét. (Pl: katalizátor, lambda szonda)

Mielőtt automatikusan műszaki vizsgára küldené autóját, minden esetben érdemes őszintén végiggondolni, hogy a legutóbbi vizsga óta milyen mértékben volt karbantartva autója, milyen lehet a műszaki állapota a gépjármű korát és a futott kilómétereket is figyelembe véve.

Abban az esetben, amikor gépjárműve életkora meghaladja a 15 – 20 évet vagy 200 ezer kilómétert, akkor minden esetben számolnia kell azzal a ténnyel is, hogy koránál vagy km-ek számánál fogva már lehetnek olyan beavatkozást igénylő munkálatok is, melyek javítása - műszaki vizsgára történő alkalmassá tétele - akár több időt vesz igénybe.  Mindez több munkálatot is igényelhet, így ezek időzítése nagyon fontos, nem hagyható az utolsó pillanatokra.

A Bodó Fékcenter több évtizedes szakmai tapasztalata alapján -  a 15. életévét meghaladó vagy intenzíven használt gépjárművek esetében -, a műszaki vizsgáztatás esedékességét megelőző hónapokban javasolja a tulajdonosoknak az állapotfelmérést. Ezen gépjárműveknél a vizsgáztatást közvetlenül megelőző átvizsgálás - az esetek túlnyomó többségében - nem teszi lehetővé az azonnali javítást, sikeres műszaki vizsgára való felkészítést!
SIKERES MŰSZAKI VIZSGA FELTÉTELEI

A sikeres műszaki vizsga alapfeltétele, hogy gépjárműve a hatályos minimum feltételeknek megfeleljen.
Az alábbiakban összefoglaltuk a legfontosabb szempontokat, amelyeket érdemes inkább egy állapotfelméréssel ellenőrizni mielőtt műszaki vizsgára bocsátja az autót.

A technikai- és műszaki ellenőrzésen felül a gépjárműnek rendelkeznie kell a gyártó által beépített kiegészítő felszerelésekkel!

pl: (teljesség igénye nélkül).

- ködlámpa,
- biztonsági öv,
- fejtámlák,
- 7 személyes autóban 6, 7, ülés,
- működő képes zárak és reteszek,
- elektromosan állítható fényszórók,
- rendszámtábla megvilágító izzó,
- xenon fényszóró- és mosó berendezése valamint a xenon fényszóró automata magasság állító berendezése,
- ablaktörlő berebdezés
- eltávolítható vonóhoroggal ellátott autó esetén, a vonóhorognak is a rendeltetésének megfelelően - nyugalmi- és vonatásra kész állapotban működőképesen - a helyén kell lennie,

A gépjárművek típusára jellemző minden alapfelszereltség és típusazonos extra felszereltség (megfelelésőségi nyilatkozattal rendelkező) kapcsán, a biztonsági protokollokkal- illetve a műszaki vizsgáztatással kapcsolatos teljes információval, minden esteben segítségre lehet a gyártó- illetve a gyártó hivatalos márkaszervíze.

TOVÁBBI RÉSZLETEK:

1. Szélvédő, hátsó és oldalüvegek
Nem lehet repedés, sérülés az üvegeken. Szakszerűen javított felület megfelelhet. Az oldalüvegezésnek 70%-ban kell fényáteresztőnek lennie. Gyári sötétítés esetén nem lesz probléma, hiszen az eleve a szabályoknak megfelelő. Amennyiben nem gyárilag sötétített a gépjármű üvegezése, akkor a fényáteresztő képességet igazoló műbizonylatot szükséges felmutatni.
A vezető és első utas melletti oldalüvegeken semmilyen sötétítő fólia nem lehet. Az ablaktörlők és ablakmosó berendezések kifogástalan működése elengedhetetlen, mindképpen ellenőrizzük le őket a műszaki vizsga előtt.

2. Világító berendezések
Minden világító berendezésének (kívül-belül) működnie kell, a lámpaburák nem lehetnek sérültek.
A világítás fényforrásai szabályosan fehér és vagy kadmium sárga fényt bocsáthatnak ki előre, az indexlámpa fénye az előírás alapján sárga. Új típusú gépjárművek, modern lámpák esetében javasolt a sárga bevonat ellenőrzése, az izzó üvegén ez a réteg könnyen megsérülhet.
Utólagos xenon és led technológiás fényforrás beépítése nem megengedett.
A fényszóróknak, ködlámpáknak, féklámpának és helyzetjelzőnek megfelelő magasságban kell lenniük.  Fényszórásukat érdemes ellenőrizni, beállítani.
Pót féklámpa esetén ellenőrzendő, hogy az utastérbe a fénye nem tükröződik e vissza.
A gépjármű menetközben (előre menetben) hátrafelé fehér vagy kék fényt nem bocsáthat ki.
A gyárilag Xenon izzókkal felszerelt személyautóknál az automata fényszóró magasság beállító, valamint a lámpamosó megfelelő működése kötelező.

3. Futómű
A futóművet szervizben lehet csak megfelelően ellenőrizni, ennek feltételei ott biztosítottak.
A gömbfejek, csapágyak, gumiágyak állapota meg kell, hogy feleljen a minimum feltételeknek. Ugyan ez igaz a futómű gumialkatrészeire is, amelyeknek a helyükön kell lenni, továbbá nem lehetnek kopottak.

4. Fékberendezések
Az első és hátsó fékberendezések hatékonyságát ellenőrizni kell. Előfordulhat, hogy a műszaki vizsga minimum követelményeinek megfelelő fékberendezések akár rövid időn belül már szerviz munkálatokat igényelnek, hiszen kopó alkatrészről van szó, amely a minimum körüli állapotban még műszaki vizsgán megfelelő értéket produkál.
Könnyen előfordulhat, hogy a fékpadon a fékberendezés megfelelő hatékonyságot mutat, a szimmetrikussága is jó, nincs fékerő ingadozás, de fékbetét esetleg csere állapot közeli értéket mutat. Rövid időn belül bekapcsolhat a fékkopás jelző!
Az üzemi fék esetében 20%, a rögzítő féknél pedig 30% lehet az eltérés a két kerék között.
A fékerő ellenőrzésén túl az erőkifejtést is szükséges ellenőrizni (fékpedálra gyakorolt erő).
A rögzítő fék (hétköznapi szóhasználatban - kézi fék) (egyes autók esetében lábbal működtethető, vannak olyan típusok - általában 4 kerék meghajtásúak gépjárművek - ahol a rögzítés kardán tengely lefékezésével valósul meg) rendeltetése, hogy a működtetéstől függetlenül a fenti határértékeknek megfeleljen.

5. Lengéscsillapító
A lengéscsillapító feladata a futómű függőleges mozgásainak csillapítása, az autó kerekei és az úttest közötti kapcsolat biztosítása. A vizsgálat során az kerül igazolásra, hogy a kapcsolat fenntartása az útfelülettel az előirt mértékben létre jön-e, és mennyi idő alatt állnak vissza a kerekek alaphelyzetbe.
A hatékonyság elérése mellett, az olajszivárgás nem megengedett.

6. Kipufogó
Nem lehet megrongálódott vagy lyukas, erősen korrodálódott, nem hiányozhat belőle egyetlen elem sem (átalakítás miatt előfordulhat, hogy hiányzik a hangtompító dob) ez nem szabályos. Műbizonylattal rendelkező nem gyári, például: sport dob átengedhető, a megfelelőséget igazoló iratok ellenében.

7. Karosszéria
A gyári kialakítások kívüli - utólag felszerelt - kiálló alkatrészeket nem tartalmazhat (csak műbizonylattal rendelkező kiegészítők elfogadhatóak: utólag felszerelt szabályos tetőcsomagtartó).
A gyári kialakítástól erősen eltérő állapot, akadálya lehet a sikeres műszaki vizsgának. Karambol illetve egyéb sérülésekből, korrodálásból adódó jelentős elváltozások, állapotromlások nem lehetnek.
Minden gyári elemnek az autón kell lennie, megfelelően rögzítve pl: hűtőrács, lökhárítók, tükrök, amennyiben ködlámpa van a lökhárítóban, akkor annak működőképesnek kell lennie. Gallytörő rács kizárólag M1G és N1G kategóriájú gépjárműveken lehet elhelyezve, utólagos felszerelés esetén a forgalmi engedélybe a jóváhagyásnak szerepelni kell.

8. Gumiabroncsok és felni
A gumiabroncsok nem lehetnek kopottak, sérültek. A gumiabroncs mintamélysége minimum 1,6 mm mélységűnek kell lennie személygépkocsik esetén.
A gumiabroncsnak azonos szerkezetűnek kell lenniük mind a négy keréknél, sőt jellegbeli azonosságot kell mutatniuk tengelyenként. Egyes autótípusok esetében - tengelyenként méretkülönbség előfordulhat, igazodva a gyártó által engedélyezett szerelési méretekhez.  

9. A motor és erőátvitel elemei
A motor és erőátvitel elemeinek folyadék szivárgástól mentes állapotban kell működniük. A kormány rásegítő berendezés működése a biztonságos kormányzás előfeltétele. A hidraulikus szivattyúval üzemelő a segédberendezések tömítetlensége nemcsak környezetvédelmi, de baleset biztonsági szempontból is veszélyt jelenthetnek. Hibás, szivárgó kormány berendezéssel a gépjármű alkalmatlan a biztonságos közlekedésre.  

10. Belső tér, aktív-passzív biztonság, visszajelző lámpák
Az üléseknek befogadó képesség szerint biztonságosan rögzített állapotban kell lenniük, a gyári kialakításnak megfelelően, használati állapotban funkciósan mozgatható, beállítható legyen, minden gyárilag kialakított irányban.


Fejtámla biztonsági tartozéka a gépjárműnek, ezért nem távolítható el azokból a gépjárművekből, amelyekbe gyárilag lettek beépítve.
A gépjárműben az összes biztonsági övnek működőképesnek kell lennie: be kell akadniuk a megfelelő rögzítésbe, használaton kívül pedig automatikusan vissza kell húzódniuk.
Övfeszítő patronoknak működőképes állapotban kell lenniük, azokban az autókban, amelyekbe be van építve. Ez ütközés esetén nyújt védelmet, ezért a rendszernek együttműködőnek kell lennie, a légzsákok működésével, időbeni és folyamatbeli kapcsolata van. Egymás nélkül nem érvényesül a megfelelő balesetvédelem!
Az aktív-passzív biztonsági rendszerek működését a műszerfalon ellenőrző lámpák felügyelik. A gyújtást bekapcsolva az izzó működése ellenőrizhető, a motor indítás után a hibamentes állapotot a kontrollámpák kikapcsolódással jelzik.


A műszaki vizsga feltételeit érdemes áthatóan tanulmányozni, amennyiben bármivel kapcsolatban probléma, hiányosság vagy akár bizonytalanság merül fel javasolt még a vizsgáztatás előtt ellenőrizni majd orvosolni azt.

Sikeres műszaki vizsga feltételei csak akkor teljesíthetők, ha a gépjármű az összes felsorolt minimum elvárásnak - szabálynak megfelel.

© 2025 BODÓFÉKCENTER • Minden jog fenntartva • Felhasználási feltételekAdatvédelmi tájékoztató