Meghibásodás esetén azonnal szükséges beavatkozások :
Fékdiagnosztika, menetbiztonsági rendszer ellenőrzése.
Elhasználódás szerint végrehajtandó feladatok:
A Fékrendszer kopó elemeinek: Fékbetétek , Féktárcsák, Fékdobok, Fékpofák
szükség szerinti cseréje.
Fékfolyadék állapotának vizsgálata, megadott intervallumonkénti cseréje ( 2év vagy 40-60.000 km-enként )
Menetbiztonsági és menetdinamikai rendszerek felülvizsgálata. (ABS , ESP)
Fék mükődő mechanikus és hidraulikus elemeinek az átvizsgálása ( féktömlők, fékcsövek,kábelek ,fék-hidraulikus alkatrészek ) évente.
Kötelező preventív karbantartási munkálatokkal megelőzhetőek a váratlan meghibásodások.
Megfelelő fékhatás jelentősége
A kiszámítható sebességszabályozás. Ennek megléte nélkül a gépjárműve kiszámíthatatlanná és befolyásolhatatlanná válik, ezzel pedig veszélyt jelent mind Önmagára, mind közvetlen környezetére.
Fékfolyadék szerepe
Közvetítő szerepe van a fék működésében, hiszen a fékpedál lenyomását követően a fék folyadék feladata a kerékfékek működtetése. A fékfolyadék legfontosabb fizikai tulajdonsága, hogy hajlamos megkötni a vizet – télen jégdugók, melegedéskor vízgőzképződés jöhet létre, szélsőséges hőmérsékleti viszonyok mellett. Ez jelentősen negatív irányban befolyásolja a fékrendszer működését, és az Ön biztonságát. További károsító hatása, hogy a víz jelenlétében oxidáció alakul ki, és ennek következtében korrodálódnak a fékfolyadékkal érintkező fém alkatrészek. A meghatározott időközönkénti fékfolyadék csere elmulasztása, súlyos károsodást okoz a menetbiztonsági- és dinamikai rendszerekben, amelyeknek a javítása felesleges és magas extraköltségekkel járhat az ön számára.
A fékhatás elvesztésének veszélye mellett az öregedő fékfolyadékkal járó autós szépen tönkreteszi a fékrendszer alkatrészeit is!
Szervizünkben a fékfolyadékkal együtt 5.000-10.000 Ft közötti a csereköltség.
Mikor van szüksége mihamarabb szakemberre
Az intervallumot a gyártók írják elő, de általánosítva 40000-60000 km-ként,
illetve 2-4 évente javasolják. Illetve abban az estben, ha bármilyen eltérőséget tapasztal a menetstabilitást és irányíthatóságot illetően.